2016年1月13日 星期三

恆指應酬式反彈 臨尾兩萬企唔穩

本文已於1月13日在大方向發表

恆指昨日穿頭破腳下,幸得外圍做好加上連插多天下超賣嚴重,大市終於反彈了!

今早恆生指數高開317點,一開市已在兩萬點樓上,係威係勢!大陸公佈國內12份出口數字,市場喜出望外,若以貶值中的人民幣計算,增幅為2.3%,好友乘機夾高指數,帶領恆指報復式上升超過500點,高見20234全日高位。昨天本欄指出要升穿20300點才有轉勢的可能,今天勢頭不錯,都衝不破,指數隨即回頭,好友暫時技窮於此,所以20300點是一個值得存記的指標位,升穿才可以看高啲,升唔穿就打番轉頭!筆者又講過,升幅最多600點,今次500點已行人止步,因為買的人只是博反彈,有位就食,所以咁既市,有反彈,冇轉勢,除非出現一件事,暫時筆者仲未唸過是咩事,才會令投資者的行為大幅改變,否則,劇本將繼續係咁發展落去。

說回個市,未到中午食飯,國內股市已率先向下,恆指已衰衰地叫做應左非常超賣下只終都會反彈的市場期望,拖到下午1:35分左右,大市已受不起國內股市的引力,恆指升幅越升越少,下午3:00時已再次失守20000大關,炒友見大勢已去,怕自己企錯邊,紛紛轉軚,恆指要跌到19850點才開始喘定再次反彈,唯20000點大關阻力很大,臨尾5分鐘,好淡相方較勁大打真章,淡友明顯勢優,最終恆指全日上升223點,收報19934。14天RSI為27.3,超賣略為改善,MACD仍未出現拗腰轉向的趨勢。國指則升55點。大市成交與昨日相若,達773億元。

上文所說的什麼國內12份出口數字,令市場喜出望外,講到好似好好咁,其實國家全年外貿的設定的目標是6%,今年這個數字已是連續4年未達標!

所謂好過市場預期,最大可能是因為已連續4年交出來的數字都是太差,市場早已習慣失望,所以已開始唔敢咁大想頭開個好好預期出來。所以,條數冇咁差,就變左優於市場預期,壞消息突然變左好消息。

今次條數由玩下匯率,若以美元計價,12月出口實際是按年下跌1.4%,進口則是下跌7.6%。不要以為人仔貶值會對出口好有幫助,因為亞洲區其他貨幣早已是跌幅大過人民幣,人民幣最近的下跌,只是追貼番少少其他亞洲國家的匯價跌幅。而人民幣亦不可能無止境的下跌。

再者,出口都要看很多問題,中國經濟已在結構性轉營中,因勞工成本,土地成本等已相對亞洲其他二三線國家為高,中國早已在低端產品失去價格競爭力。看完對手,就看對象,環球經濟,最近除美國好啲之外,其他國家都好一般般,環球經濟面對緊通縮風險,對商品需求不是咁易復甦,所以筆者對中國未來的出口,不予厚望,最多只是玩下數字遊戲,用匯價下跌來掩飾下!

因此,如果估到中國靠出口呢條橋行唔通,就可以估呀爺唸緊乜橋救經濟?

基本上,放水已是指定動作吧,對股市影響,未必一定正面,因市場又可將這個消息演譯為經濟又差左,所以每次降息降準之類的放水行動,好多時都見光死。暫時看,磚頭最穩陣,一放水降息降準樓又升,人仔貶值,迫人民唸方法將啲銀紙去保值,大陸又當然知道班友想將啲錢搬走啦,其實係人都知,國人心講愛國,實想出國,所以大陸早就唸左好多方法,設定關卡去阻止資金流出。

所以講來講去,暫時都是買樓最實際。




YOKI WONG

沒有留言: